Archive for the ‘Uncategorized’ Category

Kenapa NASA Balas Surat Kanak Kanak Umur 7 Tahun Ini ? | AGENSI Pentadbiran Angkasa dan Aeronautics Kebangsaan Amerika Syarikat (NASA) menerima satu permohonan unik dari seorang kanak-kanak British berumur 7 tahun untuk memohon kebenaran untuk mengikuti program angkasa lepas NASA dan menjadi angkasawan.

1

Tetapi, pastinya kita tahu kanak-kanak berumur tujuh tahun pastinya terlalu muda untuk dihantar ke angkasa lepas.

Bagaimanapun, Dexter Anderson tidak mengendahkan kenyataan itu dan terus menghantar surat kepada NASA tetapi lebih kepada bertanyakan nasihat bagaimana untuk menjadi seorang angkasawan apabila beliau sudah dewasa kelak.

Dalam suratnya bertulis,

“Saya dengar anda menghantar dua orang ke planet Marikh dan saya juga ingin turut serta tetapi saya berumur tujuh tahun dan saya tidak mampu, saya berminat untuk mengikutinya di masa depan, apa yang perlu saya lakukan ya untuk menjadi angkasawan?”

Tulisan asal.
‘I heard that you are sending two people into Mars and I would like to come, but I’m seven so I can’t,’ he wrote. ‘I would like to come in the future. What do I need to do to become an astronaut?’

21

Kanak-kanak itu gembira selepas NASA membalas suratnya dan menasihatinya supaya terus bercita-cita tinggi sehinga sanggup mencapai bintang.

Pihak NASA turut menghantar beberapa jenis pelekat, poster dan juga penanda buku untuk memastikan semangat Dexter terus kuat untuk menjadi angkasawan.

3

Ibu kanak-kanak itu, Katrina berkata reaksi Dexter begitu terkejut kerana menerima satu bungkusan yang amat besar dari NASA dan menyangka anaknya itu hanya akan menerima surat dari NASA.

Bagi pihak NASA pula, mereka mencuba sedaya-upaya untuk menjawab sebanyak mana soalan yang boleh melalui pos dan laman sosial.

4

Kanak-kanak British, mengidam untuk ke angkasa lepas seawal umur tujuh tahun, anak-anak kita sibuk buat video dah bercinta seminggu, bagaimana arah tujuan kita nanti??

Advertisements

Jadual Waktu Imsak Dan Berbuka Puasa 2013 Pulau Pinang | Alhamdullillah, Allah telah menunaikan permintaan doaku dan melanjutkan usia aku, untuk bertemu lagi dengan Ramadhan pada hari ni (hari-hari seterusnya tak tahu lagi). Korang pun kena bersyukur gak dengan nikmat dipilih oleh Allah untuk berada dalam bulan yang mulia, bulan keampunan ni. Tidak ramai yang dipilih untuk bersama-sama kita mengimarahkan Ramadhan. Kalau korang baca berita, mesti korang paham maksud aku. Sini sana orang Islam mati. Mati bermacam-macam cara. Jadi, kita kenalah bersyukur dan berterima kasih. Zahirkan kesyukuran kita dengan amal ibadah dengan banyak. Ini kan bulan pahala dilipatgandakan oleh Allah. Agama Islam menyarankan kita 4 perkara dalam bulan Ramadhan ni. 1. Banyakkan beristigfar, 2. Banyakkan kalimah syahadah, 3. Doa masukkan ke dalam syurga dan 4. Doa dijauhkan dari api neraka. Boleh buat tak? InsyaAllah jom kita buat banyak-banyak 4 perkara ni. Di bawah merupakan Jadual Waktu Berbuka Puasa dan Imsak Ramadhan Pulau Pinang dan Seberang Perai Tahun 1433H/2013. Semoga korang boleh mendapat manfaat dari informasi ini. “Imsak” dalam jadual bawah ni bermaksud 10 minit sebelum azan subuh berkumandang. P/S: Doa dan zikir banyak-banyak sebelum kita berbuka puasa dan jauhkan diri dari perkara-perkara lagha seperti menonton rancangan TV dan mengumpat!.

SELAMAT BERBUKA PUASA SEMUA ... :D ikhlas drpd ZUL PAWIE

SELAMAT BERBUKA PUASA SEMUA … 😀
ikhlas drpd ZUL PAWIE

about me.. :)

Posted: July 17, 2013 in Uncategorized

hello.. my name is MOHD ZULSHARFAWI BIN MOHD SHUKRI .. i study at POLITEKNIK SEBERANG PRAI..
my program in psp is DIPLOMA KEJURUTERAAN ELEKTRONIK(KOMUNIKASI)
I from KEPALA BATAS PULAU PINANG..
My secondary school is SMKSRIMUDA..
I HOPE I CAN GET DIPLOMA AT POLITEKNIK SEBERANG PRAI..

hello.. my name is mUHAMAD HANIFF BIN HASSAN .. i study at POLITEKNIK SEBERANG PRAI..
my program in psp is DIPLOMA KEJURUTERAAN ELEKTRONIK(KOMUNIKASI)
I from KEPALA BATAS PULAU PINANG..
My secondary school is SMK bakti..
I HOPE I CAN GET DIPLOMA AT POLITEKNIK SEBERANG PRAI..

just for sharing… :)

Posted: July 17, 2013 in Uncategorized

–> MOHD ZULSHARFAWI BIN MOHD SHUKRI..
10DEP13F1038

–>Muhamad Haniff Bin Hassan
10DEP13F1050

 

 

Electronics Technology

ElectronicsThe Electronics Technology program trains students in those basic electronics skills necessary for immediate employment and provides the foundation for more advanced studies.

Electronics is an industrial area of growth and opportunity. Constantly up-graded new technologies have created a strong demand for employees who are well trained as electronics technicians. Employment opportunities also exist in many related fields, such as computing, communications, industrial controls, aerospace, biomedical electronics, semi-conductor fabrication, and instrumentation. Employee assignments ordinarily involve product testing, troubleshooting of circuits and systems, or field maintenance and repair.

ASSALAMUALAIKUM SEMUA WARGA PSP.. HOW ARE YOU..???

#MY NAME IS MOHD ZULSHARFAWI BIN MOHD SHUKRI. I LIVE IN PERMATANG KERIANG PENAGA SEBERANG PRAI PULAU PINANG .. MY HOBBY IS A LIKE JOKING , PLAYING , STUDY .. 🙂
FURTHERMORE , I ALWAYS USE INTERNET TO FIND INFORMATION AND ANY THING LIKE THAT.. 🙂

# I HOPE YOU ENJOY ITS AND FOLLOW THIS BLOG THANKS….. 🙂

# MOHD ZULSHARFAWI BIN MOHD SHUKRI..
#10DEP13F1038

ASSALAMUALAIKUM .. GOOD MORNING , GOOD EVENING AND GOOD AFTERNOON TO EVERYONE….

–> Firstly , i would like to introduce myself … my name is MUHAMAD HANIFF BIN HASSAN … i live in Kepala Batas , P.Pinang … my hobby is playing game, playing football and fishing . this is my first time creat a blog .. exactly i dont know anyhting about blog and anyhing that has connection with interenet . thats all i want to say.

–> i hope you guys will enjoy everything that i write in this blog. if you have anything to share , you can text me.. this is my phone’s number .. “+601124334740” ….

–> thanks a lot for reading …

# Muhamad Haniff Bin Hassan
# 10DEP13F1050

ASSALAMUALAIKUM.. :) PEACE

Posted: July 10, 2013 in Uncategorized